Communiceren moet je leren!

Workshop-Communiceren-moet-je-leren-Dutch-Quality-Gardens

Workshop communiceren voor leden Dutch Quality Gardens

Communicatie met je klant is heel belangrijk, maar het kan ook best lastig zijn. Coöperatie Dutch Quality Gardens ontzorgt zijn leden op het gebied van marketing, de website en social media. Door een workshop communicatie aan te bieden, helpen ze hun leden om ook op dat vlak te groeien.

‘Bij Dutch Quality Gardens zijn we niet van de tuinconcepten, maar willen we unieke tuinen aanleggen waar klanten heel blij mee zijn,’ vertelt freelance brandmanager voor Dutch Quality Gardens Marc Boers. ‘We vinden het belangrijk dat we creatief zijn in het ontwerpen van tuinen, maar ook in de uitvoering. Vooral voor dat laatste is flexibiliteit vereist, onder andere in de communicatie met de klant. Klanten geven aan dat ze flexibiliteit heel belangrijk vinden. Ze verwachten dat een hovenier meedenkt, inspeelt op situaties, uitleg geeft, et cetera. Flexibiliteit geeft wel een zekere druk: als je als bedrijf zegt dat je flexibel bent, dan moeten de werknemers dat waarmaken. Je hebt bepaalde communicatieve vaardigheden nodig om dat te kunnen. Vandaar dat we coach en trainer Jeannine Stappers hebben gevraagd om voor aangesloten DQG-leden de workshop Communiceren met effect te organiseren. Die is nu twee keer gegeven, en de deelnemers waren heel enthousiast.’

Lees het complete artikel via Vakblad de Hovenier