Google Bedrijfspagina
Google Bedrijfspagina
Het actief bijhouden van je Google Bedrijfsprofielpagina helpt je zichtbaarheid te vergroten en potentiële klanten beter te bereiken. Volg de onderstaande stappen om optimaal gebruik te maken van je bedrijfsprofiel.
1. Wijzigingen en Sluitingsdagen doorgeven
- Wijzigingen: Meld eventuele wijzigingen in je bedrijfsgegevens bij Marc.
- Sluitingsdagen: Geef door wanneer je gesloten bent, bijvoorbeeld op feestdagen zoals Hemelvaart.
2. Diensten en Producten uitbreiden
Wij hebben de volgende diensten voor je ingevuld onder ‘Product’:
- Tuinaanleg: tekst + foto
- Tuinontwerp: tekst + foto
- Tuinonderhoud: tekst + foto
Bij ‘Services’ kun je zelf aanvullende diensten invoeren die jij levert.
3. Actuele Foto's Toevoegen
Google wil een getrouw beeld geven van wat klanten te zien krijgen als ze naar jouw bedrijf gaan. Als je met enige regelmaat nieuwe foto's aanlevert, dan blijft je Google Bedrijfsprofielpagina actueel. De kans dat Google jouw pagina hoger plaatst in de zoekresultaten neemt daarmee toe. Het kan overigens ook gebeuren dat Google na enige tijd foto's verwijdert.
Aanbevolen Foto's:
- Bedrijfsgevel
- Foto’s van de locatie (verschillende kanten en tijden)
- Interieur (vooral die waar je klanten ontvangt)
- Teamfoto’s
- Activiteiten (bijvoorbeeld gerealiseerde tuinen)
Voorwaarden voor de Foto's:
- Omslagfoto: 1024 x 576 pixels (16:9)
- Google bedrijfsprofiel logo: 720 x 720 pixels
- Google bedrijfsprofiel foto bij updates: 540 x 405 (4:3)
4. Social Media Koppelingen
Wij hebben de Google Bedrijfsprofielpagina’s gekoppeld aan jouw Social Media pagina’s, tenzij deze inactief waren. De standaardpagina’s zijn:
Word je actief op een eigen Social Media account (wij bevelen dat aan voor een hogere positie in de zoekresultaten) laat dan de koppeling naar jouw eigen Social media kanaal overzetten.
5. Reviews
Op de Google bedrijfsprofiel pagina zijn de Google reviews te zien. De reviews spelen een grote rol voor Google of ze je hoog in de zoekresultaten plaatsen of niet. Wij reageren op reviews, tenzij afgesproken werd dat je dit zelf doet. Maar het is goed om zelf ook kennis van te nemen van de reviews.
6. Updates worden automatisch aangeleverd
We hebben een koppeling gemaakt in de Content Studio zodat je Social Media berichten automatisch doorgeplaatst worden naar je Google Bedrijfsprofiel. Maar wil je nog hoger op Google? Dan is het aan te raden om dit aan te vullen met lokale content.
7. Speciale Aanbiedingen en Projecten
Heb je speciale aanbiedingen, acties of gerealiseerde projecten? Laat deze plaatsen op je Google Bedrijfsprofielpagina of doe jet zelf via de Content Studio. Deze lokale bijdragen verbeteren je ranking op Google in je werkgebied, vooral als je in je berichten de naam van plaatsen in dat werkgebied terugkomen. Dit bevestigt voor Google namelijk dat je daadwerkelijk actief bent in dat gebied.